Welke eisen stelt het SNA-keurmerk aan ondernemingen?

Het SNA-keurmerk stelt eisen aan onder meer de financiële administratie en loon- en personeelsadministratie van ondernemingen die arbeidskrachten ter beschikking stellen (zoals de uitzendbranche en de ICT-branche) en aan (onder)aannemers. Deze eisen bestaan uit Nederlandse wet- en regelgeving, aangevuld met eisen die het SNA-schema stelt.
Elke onderneming wordt gecontroleerd op onderstaande punten:

  • De identiteit van de organisatie;
  • De aangifte en afdracht van de loonheffingen en omzetbelasting;
  • Eventuele strijdigheid van loonbetaling met Wet Minimumloon (WML);
  • De personeelsdossiers;
  • Het voorkomen van risico’s door het in- en doorlenen of uitbesteden van werk. Hierbij valt te denken aan inleen van arbeidskrachten van ondernemingen die het SNA Keurmerk voeren;
  • Toetsing op CAO elementen voor ondernemingen vallende onder de werkingssfeer van de ABU, NBBU of CAO Vlees.

Wanneer de organisatie in afdoende mate aan de eisen voldoet, wordt deze in het register opgenomen. Als de onderneming niet volledig voldoet aan de norm, is er gelegenheid om de tekortkomingen te herstellen.

footerafbeelding

Hulp nodig met certificering in uw branche?

Neem contact op met onze specialist.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

footerafbeelding

Op de hoogte blijven? Meld u gratis aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Menu