Bekijk onze klachten- en bezwaarprocedure
Alle klachten die betrekking hebben op door Normec VRO verrichte handelingen, kunt u voorleggen aan de dagelijkse leiding van Normec VRO. Dit kunt u doen door een schriftelijk geformuleerde klacht in te dienen. Onze klachten- en bezwaarprocedures zijn opgenomen op onze website.
Klacht dienstverlening
Uw tevredenheid over onze dienstverlening is voor ons van groot belang. Mocht u toch een keer niet tevreden zijn, dan horen wij dat graag van u. Zo kunnen we samen een passende oplossing vinden en onze dienstverlening in de toekomst verbeteren.
Bezwaar eindoordeel
Als u het niet eens bent met het eindoordeel van een inspectie, kunt u uw beroep indienen. Dit kan alleen door de opdrachtgever gedaan worden. Indien uw bezwaar niet over het eindoordeel van een inspectieactiviteit gaat, betreft het een klacht.
Hoe kunt u een klacht indienen?
- U dient uw klacht te richten aan de directie van Normec VRO
- De klacht wordt door ons geregistreerd en u ontvangt een bevestiging dat de klacht in behandeling is genomen.
- Binnen zes weken vindt – indien mogelijk – afhandeling van de klacht plaats.
- U wordt schriftelijk van de afhandeling op de hoogte gesteld.
Bezwarenprocedure
Tegen een door Normec tijdens het certificatietraject genomen beslissing kan bezwaar worden aangetekend. Dit gebeurt door het indienen van een bezwaarschrift waarin de gronden van het bezwaar gemotiveerd worden uitgewerkt.
Hoe kunt u een bezwaar indienen?
- U dient uw bezwaar te richten aan de directie van Normec VRO
- Uw bezwaar wordt door ons geregistreerd en u ontvangt een bevestiging dat het bezwaarschrift in behandeling is genomen.
- U wordt in de gelegenheid gesteld om tijdens een hoorzitting uw standpunt toe te lichten waarbij u zich kan laten bijstaan door een gemachtigde.
- Uiterlijk binnen twee maanden na ontvangst van het bezwaarschrift of uiterlijk binnen twee maanden nadat de hoorzitting heeft plaatsgevonden wordt een nieuwe, gemotiveerde uitspraak schriftelijk aan u verzonden.